React.JS Kurulum Aşamaları #Days2

ESRA ORHAN
1 min readJul 10, 2024

--

React.js kurulumu, genellikle bir paket yöneticisi (npm veya yarn) kullanılarak gerçekleştirilir. Aşağıda, React.js projelerini başlatmak için yaygın olarak kullanılan yöntemlerden biri olan create-react-app komut satırı aracını kullanarak adım adım bir kurulum

Gereksinimler

  • Node.js ve npm (Node Package Manager) yüklü olmalıdır. Node.js web sitesinden indirip kurabilirsiniz. Node.js, npm ile birlikte gelir.

Adım 1: Node.js ve npm’in Kurulu Olduğunu Doğrulama

Node.js ve npm’in doğru yüklendiğini kontrol etmek için terminal veya komut istemcisinde aşağıdaki komutları çalıştırabilirsiniz:

node -v
npm -v

Adım 2: create-react-app’i Kurma

create-react-app, React projelerini hızlıca oluşturmak için kullanılan bir araçtır. İlk olarak global olarak bu aracı yükleyelim:

npm install -g create-react-app

Adım 3: Yeni Bir React Projesi Oluşturma

Yeni bir React projesi oluşturmak için aşağıdaki komutu kullanabilirsiniz:

npx create-react-app my-app

Burada my-app, oluşturmak istediğiniz proje adıdır. Bu komut, gerekli tüm yapılandırmaları ve bağımlılıkları içeren bir proje şablonu oluşturacaktır.

Adım 4: Proje Dizini İçine Geçiş Yapma

Proje dizinine geçmek için aşağıdaki komutu kullanın:

cd my-app

Adım 5: React Uygulamasını Başlatma

React geliştirme sunucusunu başlatmak için aşağıdaki komutu çalıştırın:

npm start

Bu komut, yerel geliştirme sunucusunu başlatacak ve tarayıcınızda http://localhost:3000 adresinde yeni React uygulamanızı açacaktır.

Özet

  1. Node.js ve npm’in yüklü olduğundan emin olun.
  2. create-react-app aracını global olarak yükleyin.
  3. Yeni bir React projesi oluşturun.
  4. Proje dizinine geçiş yapın.
  5. React uygulamasını başlatın.

Bu adımları izleyerek kolayca yeni bir React.js projesi oluşturabilir ve geliştirmeye başlayabilirsiniz.

--

--